På grund av myndigheternas beslut att förlänga de befintliga restriktionerna kopplat till covid-19 åtgärdar vi även fortsatt endast akuta fel och skador i våra lägenheter. Läs mer här

Information med anledning av covid-19

Våra myndigheter har gått ut och vädjat om hjälp från alla att bromsa spridningen av coronaviruset. Vi på Hembla uppmanar därför alla våra hyresgäster att hjälpa till med att följa och sprida vidare Folkhälsomyndighetens råd.

Här hittar du information på flera språk
Here you will find information in several languages

Så här jobbar vi just nu

Antalet fall av covid-19 fortsätter att öka i Sverige. För att bidra till att minska risken för smittspridning har vi beslutat följande:

• Våra områdeskontor håller tillfälligt stängt. Detta gäller från och med 24 december. Om nödvändigt kan vi ta emot förbokade besök.
• Vi åtgärdar endast akuta fel och skador i lägenheter. Serviceärenden som inte är brådskande kommer vi vänta med att genomföra.

Ett akut ärende är till exempel:

  • Ett vägguttag som har lossnat eller en trasig huvudsäkring
  • Krossad glasruta
  • Fönster och ytterdörr som inte går att stänga
  • Fel på låset på lägenhetsdörr
  • Läckande kran
  • Läckande rörledning/installation
  • Stopp i avloppet
  • Toalettstol som är ur funktion
  • Fel på värmen
  • Fel på vitvaror så som kyl, frys, spis, ugn, tvättmaskin och diskmaskin

Har du frågor? Kontakta oss gärna,
kundservice@hembla.se
010-210 22 00.

Viktigt att tänka på när vi träffar dig

På grund av den pågående spridningen av coronaviruset ska vi träffa så få människor som möjligt. Det är myndigheternas starka rekommendationer.

Men det kan hända att att vi behöver besöka dig för att rätta till akuta fel och skador som har uppstått i din lägenhet. Då är det viktigt att vi alla följer de riktlinjer som finns, och hjälps åt för att minska risken för smittspridning.

Det här gör vi

  • Vi på Hembla är noga med att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer om handhygien och att hålla avstånd.
  • Vi hälsar gärna på dig när vi träffas men för att hindra smittspridning kommer vi undvika att ta i hand.
  • Ingen personal med symptom på sjukdom får vistas på våra områdeskontor eller besöka hyresgäster.
  • Vi ställer samma krav på de entreprenörer som ibland hjälper oss att åtgärda fel i lägenheter.

Det här behöver du tänka på

  • Håll avstånd till oss och andra.
  • Vistas gärna i ett annat rum medan vi åtgärdar något i din lägenhet.
  • Ta inte i hand när vi hälsar.
  • Har du minsta symptom, som feber och hosta, är det viktigt att du hör av dig till oss  om vi har ett inbokat besök. Så bokar vi en ny tid.
  • Vänta gärna med att göra felanmälningar som inte är akuta.

 

 

Stanna hemma om du är sjuk

Känner du dig sjuk med symtom som snuva, hosta eller feber ska du stanna hemma. Då undviker du att smitta exempelvis kollegor, grannar, eller människor i kollektivtrafiken.

 

Tvätta händerna

Undvik röra ögonen, näsa och mun. Tvätta händerna noga och ofta. Använd handsprit när du inte har möjlighet att tvätta händerna med tvål och vatten.

 

Hosta och nys i armvecket

Hosta och nys i armvecket. Då hindrar du att eventuell smitta sprids till andra.

 

Tillhör du en riskgrupp eller vill du hjälpa någon som gör det?

I den pågående coronakrisen som vi nu befinner oss i finns det människor som behöver extra hjälp, med att exempelvis handla mat, gå ut med hunden, hämta ut paket eller medicin. Det finns också många som vill hjälpa till. Hyresgästföreningens initiativ Goda grannar kopplar ihop den som kan hjälpa med den som vill ha hjälp.

Du behöver varken vara medlem i Hyresgästföreningen eller bo i hyresrätt för att bidra till eller ta del av hjälpinsatsen.

Läs mer om initiativet Goda grannar på hyresgästföreningens hemsida

Hitta ditt
nya hem.

Vi har inga lediga lägenheter just nu, besök gärna våra stadsdelar för mer information om hur du kan anmäla ditt intresse för en lägenhet.

Vi använder oss av cookies för att göra ditt besök på hembla.se så användarvänligt som möjligt.