Så jobbar vi efter 29 september

Den 29 september tas många av restriktionerna för att förhindra spridning av covid-19 bort. Det betyder att vi kan öppna våra områdeskontor för besök igen.

Sedan december 2020 har vi enbart haft våra områdeskontor öppna för bokade besök, för att bidra till att hålla nere spridningen av covid-19. När de flesta av restriktionerna nu tas bort, kan vi återigen ha vanliga öppettider.

– Det känns bra. Vi har längtat efter att få träffa våra hyresgäster och vi tror att de vill träffa oss också, säger Mikael Röjdemark, förvaltningschef på Hembla.

– Vi vill vara tillgängliga för våra kunder och att ha ett kontor dit de kan komma med frågor och synpunkter för att få hjälp är väldigt viktigt.

Vi kommer att fortsätta hålla avstånd och vi uppmanar alla som besöker oss att vänta på sin tur utanför kontoret om det är många besökare på samma gång.

Under perioden med restriktioner har vi framförallt åtgärdat akuta fel inne i lägenheter. Efter den 29 september börjar vi även åtgärda fel som vanligt igen.

– Det tycker vi naturligtvis är positivt. Vi vill kunna ge en bra service och se till att allt fungerar i lägenheterna. Det är möjligt att vi kommer få in fler serviceanmälningar än vanligt och att det kan ta lite längre tid att få ett fel åtgärdat. Vi hoppas att våra hyresgäster har förståelse för det och att de vet att vi jobbar på så snabbt vi kan för att hjälpa dem, säger Mikael Röjdemark.

Mikael Röjdemark är förvaltningschef på Hembla.

Hitta ditt
nya hem.

Vi har inga lediga lägenheter just nu, besök gärna våra stadsdelar för mer information om hur du kan anmäla ditt intresse för en lägenhet.

Vi använder oss av cookies för att göra ditt besök på hembla.se så användarvänligt som möjligt.