På grund av myndigheternas beslut att förlänga de befintliga restriktionerna kopplat till covid-19 åtgärdar vi även fortsatt endast akuta fel och skador i våra lägenheter. Läs mer här

Vad tycker hyresgästerna om Hembla?

Vi har precis skickat ut en stor kundundersökning till våra hyresgäster. Nu väntar vi med spänning på resultatet. Vad tycker de om oss som hyresvärd? Vad tycker de om sina lägenheter och sitt område?

Vi skickar ut enkäten via företaget AktivBo till hälften av våra hyresgäster. De får svara på frågor som handlar om städning av gemensamma utrymmen, kötiden till vår kundservice, bemötandet av våra medarbetare, kvaliteten på deras lägenheter och mycket mer.

För Hembla är det mycket viktigt att få ta del av hyresgästernas åsikter.

– Deras svar kommer att visa oss vad vi gör rätt och vad vi behöver bli bättre på. Vi ska ständigt förbättra oss och öka nöjdheten och förtroendet hos våra hyresgäster. Det är ju de som betyder allra mest för oss, säger vår vd Per Ekelund.

Vi har som mål att stadigt förbättra vår kundnöjdhet inom alla områden, förklarar Per. Genom kundundersökningarna kan vi mäta hur väl vi uppfyller det målet.

För våra hyresgäster är kundundersökningen även ett bra tillfälle att ge sin syn på Hembla som hyresvärd. Många av våra fastigheter byggdes som en del av miljonprogrammet på 60- och 70-talen och behöver rustas upp. En del av våra områden har också sociala utmaningar och vi lägger stort fokus på att skapa ett tryggt boende där alla trivs och känner sig hemma.

– Vi sätter våra hyresgäster i fokus och vill att de ska kunna påverka sitt eget boende. Svaren vi får in hjälper oss när vi ska planera framtida åtgärder och förbättringar för våra bostadsområden. Om vi planerat renovering av tvättstugan men kunderna istället vill ha renoverade trapphus, är det naturligtvis trapphusen vi ska åtgärda först.
– Vi hoppas att så många som möjligt svarar, så att vi får en bra bild av vad de flesta av våra hyresgäster tycker och vad de behöver, säger Per.

Kundundersökningen kommer att ligga ute i cirka fem veckor, sedan ska vi analysera resultatet och planera framåt. Våra hyresgäster kommer självklart att få ta del av resultatet och få chansen att kommentera det.

– Alla vi som jobbar på Hembla ser fram emot de förslag och synpunkter som vi kommer att få in. Det här är väldigt spännande, avslutar Per.

Man med glasögon ler mot kameran.
Hemblas vd Per Ekelund ser fram emot resultatet av kundundersökningen.

Hitta ditt
nya hem.

Vi har inga lediga lägenheter just nu, besök gärna våra stadsdelar för mer information om hur du kan anmäla ditt intresse för en lägenhet.

Vi använder oss av cookies för att göra ditt besök på hembla.se så användarvänligt som möjligt.