”Vårt fokus är att ge bästa möjliga service”

I våras skickade vi ut en kundundersökning till hälften av våra hyresgäster, för att få veta vad de tycker om oss som hyresvärd och vår service. Och nu vet vi: 69 procent tycker att vår service är bra.

För att vi som hyresvärd ska kunna göra ett bra jobb och möta våra kunders behov, måste vi veta vad de tycker. Med hjälp av företaget AktivBo skickade vi därför ut en enkät där våra hyresgäster fick svara på frågor som rör deras trygghet, renligheten i bostadsområden och gemensamma utrymmen och hur väl vi bemöter dem.

Av drygt 9 700 tillfrågade hyresgäster svarade 47 procent. Det ger oss ett bra underlag att utgå ifrån när vi planerar hur vi ska arbeta i våra områden.

Vi vill gärna berätta att 86 procent av våra hyresgäster tycker att den person som senast reparerade något i lägenheten bemötte dem på ett bra sätt. Och nästan lika många tycker att de blir bra bemötta när de tar kontakt med oss. 78 procent känner att de har en bra kontakt med sina grannar, vilket också är glädjande att höra.

Lite lägre resultat blev det för städning och tillsyn av källare/vind och våra soputrymmen. Där var 52 procent nöjda. Vi ser över detta och har gjort planer för att förbättra städningen.

53 procent var nöjda med våra besökstider. Det är inte konstigt, då våra områdeskontor har haft stängt under en lång period för att bidra till att minska smittspridningen av covid-19. Vi har nu kunnat meddela våra hyresgäster den glada nyheten att vi sedan den 29 september började öppna upp alla våra kontor för obokade besök igen, och i många fall med utökade öppettider.

Vi vill lyfta fram vår fantastiska förvaltning i Upplands-Bro, Uppsala och Märsta. Här bor våra mest nöjda hyresgäster. Här är de mycket nöjda med saker som vårt bemötande, hur de når oss på telefonen och hur bra belysningen på gården och nära huset är.

– Jag tror att våra hyresgäster är nöjda med servicen från oss då vi agerar så som vi själva önskar att bli bemötta vid en felanmälan, säger Patrick, områdeschef.

– Vårt fokus är att ge bästa möjliga service. Det var ett väldigt fint kvitto vi fått på våra insatser, som skapats av hårt arbete mellan förvaltningen och andra avdelningar, säger han.

Grattis och bra jobbat, tycker alla vi på Hembla!

Alla våra hyresgäster har fått ta del av resultaten från sina områden och vi har berättat för dem vad vi planerar att göra för att förbättra servicen där vi fått lite lägre resultat.

– Vi kommer att fortsätta att sträva efter att ge bästa möjliga service till våra hyresgäster eftersom de förtjänar den bästa servicen som finns. Vi ska utveckla oss själva och bland annat bli ännu bättre på att kommunicera till våra hyresgäster, säger Patrick.

Patrick är områdeschef för Uppsala, Upplands-Bro och Märsta.

Hitta ditt
nya hem.

Vi har inga lediga lägenheter just nu, besök gärna våra stadsdelar för mer information om hur du kan anmäla ditt intresse för en lägenhet.

Vi använder oss av cookies för att göra ditt besök på hembla.se så användarvänligt som möjligt.