Ansvar

Vad ansvarar du som hyresgäst för, och vad fixar vi åt dig?

Du ansvarar för…

  • Att grovsopor och miljöfarligt avfall forslas till soptipp eller återvinningsstation
  • Att byta filter i spisfläkt eller spiskåpa.
  • Att byta glödlampor och lysrör (även i kyl/frys och ugn)
  • Att göra rent ventilationsdon i lägenheten. (Ändra inga inställningar!)
  • Att göra rent och reparera persienner och markiser.
  • Att städa tvättstugan efter avslutat tvättpass.
  • Att göra rent avlopp i kök och badrum, samt att rensa vattenlåset i golvbrunn i badrummet. (Är det stopp i avloppet? Läs mer här.)

Hör av dig till ditt områdeskontor om…

  • Spisen inte fungerar. (Kontrollera först om någon säkring har gått)
  • Kyl eller frys inte fungerar. (Kontrollera först om någon säkring har gått)
  • Det läcker eller droppar från kranar, element eller toalett.
  • Fönster eller dörrar inte går att stänga eller är trasiga.
  • Vatten saknas. (Det händer att vi stänger av vattnet en kort stund för att kunna göra reparationer, men det brukar du informeras om i förväg. Om du inte fått den informationen och vattnet inte kommer tillbaka så ringer du serviceanmälan.)
  • Stopp i avlopp, eller om vattnet rinner ner sakta i golvbrunnen eller vasken.

Hitta ditt
nya hem.

Vi använder oss av cookies för att göra ditt besök på hembla.se så användarvänligt som möjligt.