På grund av myndigheternas beslut att förlänga de befintliga restriktionerna kopplat till covid-19 åtgärdar vi även fortsatt endast akuta fel och skador i våra lägenheter. Läs mer här

Ansvar som hyresgäst

Vad ansvarar du som hyresgäst för, och vad fixar vi åt dig?

Du ansvarar för…

  • Att grovsopor och miljöfarligt avfall forslas till soptipp eller återvinningsstation
  • Att byta filter i spisfläkt eller spiskåpa.
  • Att byta glödlampor och lysrör (även i kyl/frys och ugn)
  • Att göra rent ventilationsdon i lägenheten. (Ändra inga inställningar!)
  • Att göra rent och reparera persienner och markiser.
  • Att städa tvättstugan efter avslutat tvättpass.
  • Att göra rent avlopp i kök och badrum, samt att rensa vattenlåset i golvbrunn i badrummet. (Är det stopp i avloppet? Läs mer här.)

Hör av dig till oss om…

  • Spisen inte fungerar. (Kontrollera först om någon säkring har gått)
  • Kyl eller frys inte fungerar. (Kontrollera först om någon säkring har gått)
  • Det läcker eller droppar från kranar, element eller toalett.
  • Fönster eller dörrar inte går att stänga eller är trasiga.
  • Vatten saknas. (Det händer att vi stänger av vattnet en kort stund för att kunna göra reparationer, men det brukar du informeras om i förväg. Om du inte fått den informationen och vattnet inte kommer tillbaka så ringer du serviceanmälan.)
  • Stopp i avlopp, eller om vattnet rinner ner sakta i golvbrunnen eller vasken.

Hitta ditt
nya hem.

Vi har inga lediga lägenheter just nu, besök gärna våra stadsdelar för mer information om hur du kan anmäla ditt intresse för en lägenhet.

Vi använder oss av cookies för att göra ditt besök på hembla.se så användarvänligt som möjligt.